SPUNK

Hade några hästar innan Spunk men har inga bilder på dom i datan så vi börjar från Spunktiden! Spunk som han heter är en B-ponny född 1998. Vi köpte honom när han var 6 år gammal och han var en riktig busig liten herre. Han var ouppfostrad och hade sina egna viljor helt enkelt kan man säga! Ibland när vi red ut i skogen backade han ner i dikena, skulle vi rida dressyr mossade han upp sidan i staketet, gjorde kaprioler och ibland kunde han bara springa iväg med mig släppade efter i grimskaftet!

Han var ingen häst jag föll för direkt precis utan ska jag vara riktigt ärlig tyckte jag verkligen inte om honom i början. Han var stor, klumpig och bara jobbig enligt mig. Men tiden gick och den fula ankungen blev vackrare och mer uppfostrad. Vi började tävla och insåg snabbt att denna ponny hade en stor talang för hoppning! Hindrena blev högre med åren och vi blev duktigare och duktigare! När vi debuterade msv b i hoppning gick vi banan runt klockrent och helt felfritt. Vi ingick senare i Skogslottens Elitlag och fick fortsätta träna och bli ännu bättre! Om jag inte minns helt fel kvalade vi oss till SM men det blev aldrig av då han tyvärr fick en knäskada!

Tiden tickade iväg och jag stod där sedan och var 13 år gammal och alltså för gammal för att tävla B-ponny! Därför blev jag sorligt nog tvungen att sälja denna guldklimp! Våran sista tävling tillsammans var i Mjölby och vi fick hoppa avd. b bara för att jag var för gammal. Vi var verkligen ett team och gick båda rundorna felfritt som vi alltid brukade göra! Speakern ropade i högtalarna att du var till salu och det var då dina köpare fann dig! Vi sålde dig sedan till Familjen Wihlmark i Motala och du hade det kanon bra! Jag var och hälsade på dig många gånger och var alltid lika glad över att du hade det så bra!

Wihlmark har nu sålt honom då Hugo har blivit för gammal och han bor nu hos en liten tjej i Göteborg som heter Felicia. De är verkligen jättesöta tillsammans och jag har även kontakt med henne så jag vet hur den bästa har det! All lycka till önskar jag Felicia och Spunk!

Denna ponny lärde mig verkligen att man inte ska döma någon vid första ögonkastet! Jag gjorde det första men insåg verkligen sedan vad det var för något vackert som fanns där inne. En individ med ett hjärta av guld och en otrolig personlighet. Du är för jävla bra Spunken <3




Jag hoppas jag träffar dig snart någon gång! Det var ett tag sen sist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0